måndag 25 maj 2009

Jag förstår inte hypen...

...med vampyrromans.
Vissa böcker behöver/hinner jag inte läsa, de vandrar emellan läsare utan min uppmuntrande mellanhand. I synnerhet denna som läses av snart sagt varje tonårstjej. Så...

...inte förrän nu har jag kommit mig för att läsa Stephenie Meyers bok om den omöjliga kärlekshistorien mellan den ljushylta, rödhåriga Bella och den vackre adonismannen Edward. Och. Jag sökte en romans men fick en schablon, jag blev grymt besviken! Om man byter ut en vansinnigt vacker vampyr mot en läcker läkare, låt oss säga i ett exotiskt land, så kan den plats i "Vita serien". Jag kan inte hänge mig.Tyvärr!

1 kommentar:

Eriq sa...

Jag får bitvis spel på Harlequinstämningen i boken, men min vurm för den mycket nydanande och bra vampyrtolkningen gör att jag tar mig igenom de bitarna. **Spoilervarning** Dessutom framträder intressanta intriger i de kommande böckerna, vad gäller hennes förhållande till olika personer. De problematiserar kärleksbegreppet på ett för mig tilltalande sätt.